25 mars 2012

You've come a long way, baby

Hej körkortsintresserade vänner!

Jag har kommit jättelångt i min utbildning, men jag har inte uppdaterat så mycket här.
Karl-Bertil har lidit av allehanda krämpor, lite pyspunka, dåligt med olja, kassa stötdämpare och trött drivknut. Ibland har han inte ens varit körbar, men jag har kört desto mer i trafikskolebilen!
Det har gått jättebra, jag har kommit framåt varje lektion trots att jag inte kunnat öva särskilt mycket privat mellan tillfällena. Jag har kört på motorväg och landsväg nu, så nu är det dags att finslipa den självständiga körningen.
Igår gjorde jag riskettan, en obligatorisk föreläsning/seminarium om riskerna med att köra onykter och trött, samt andra riskfaktorer. Imorgon är det dags för halkan, det ser jag jättemycket fram emot!

Om allt går bra är jag redo att köra upp i april, och det gäller att finslipa tekniken och hårdplugga teorin tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar