25 jan. 2012

Körlektion med Jörgen

Alla som har övningskört på Tuna trafikskola i Lund känner nog till Jörgen. Han har nyckelord och fraser som han upprepar. Konstant. Skrockar för sig själv när han ställt en fråga som typ dumförklarar en - "vad tittar du ner i gatan för, kollar du efter killar eller?", knackar hårt i rutan för att visa vart jag ska hålla blicken.
Vilken pedagog, va?
Men visst, hans elever klarar i hög grad sin första uppkörning.

Jakob konstaterade att han inte verkar idka någon feel good-taktik.

Efter lektionen kände jag mig som en ganska dålig bilförare, men så har jag ju inte kört på skolan på nästan två månader. Jag tog inte åt mig personligt, istället har jag hans mantran i huvudet som jag övade på idag när jag och Jakob körde runt lite i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar